Asi budeme muset začít poptávat čínské firmy...😉
Největší SKANDÁL je podle mě tříletá ❗uzavírka prakticky našeho nejdůležitějšího náměstí - Václaváku. 💀
V článku chybí to nejpodstatnější - vyjádření firem které práce provádějí. Bez toho je článek jen konstatováním skutečnosti která je již v titulku.
Ja nechapu proc se otvira 30 staveb. Proc neotevrou jednu, vrhnou na to vsechno, co maji, za tyden je hotovo a jedem My musime otevrit 30. Na kazde je 5 chlapu a trva to. Videl jsem stavbu kruhace v Japonsku. Nebylo to ani tyden
Tohle možná žere ve skutečnosti nás řidiče. My chápeme, že je potřeba opravovat zastaralou infrastrukturu. Ale nechápeme, jak je možné, že se tam pořádně nemaká když ne v noci, tak aspoň ve dne. Poděbradská třeba je průser už roky. Člověk až žasne, co tam ty roky pořád kutaj, no ale budiž. Ale oni tam skončí v 15 hodin a nazdar? No to se někdo fakt zbláznil.
Zbytečně dlouhé lhůty na dokončení, to jinde ve světě neuvidíte a taky neuvidíte ty směšné pokuty za nedodržení těchto lhůt. Pak si firmy dovolí dělat na x zakázkách současně a staveniště zeji prázdnotou. Příklad z Plzeňska u Rokycan, silnice dokončena o rok dříve než byl termín. Ale taky než bylo hotovo (ne otevření) tak se tam makalo každý den takže to jde i normálně
Proste asi ne uplne efektivni system financovani a v prubehu vyberoveho rizeni zrejme hlavni duraz kladeny na cenu a nizsi nebo zadny na termin dokonceni zakazky.
Tu jalovost při "rychlosti" oprav komunikací mohu pouze potvrdit. Stále se chceme srovnávat se západem, ALE maká se pomaloučku jako za bolševika, asi si to šetří.... Na západě se při dobrém počasí maká třeba i v noci ,tam kde je to v zájmu plynulého provozu potřebné. Tady se spíš žvaní a hledají se důvody ,proč to a to nejde,,to je ale špatně.
Proč tak dlouhý článek? Jak se na stavbách a opravách na silnicích ne.pracuje, ví každý řidič 😢
To jsou ti naši čeští podnikatelé. Hodně zakázek, které jdou přes 50 lidí a každý si přijde na svou část koláče a dělníci, kteří to vlastně všechno odpracují, dostanou drobky, a dokonce tak malé drobky, že už to nechtějí dělat, a tak si podnikatelci v růžových košilkách sedící na pressu v obchodním centru stěžují, že to je problém lidí, že to nikdo nechce dělat, a tak tam otročí cizinci načerno za mizerné peníze. Tohle je hlavní problém. Navíc se opravy od...
Když stavěli v Polsku dálnice, v noci svítili a dělali 7/24. U nás jsou zakázky z výběrovek hozeny až na třetího subdodavatele v pořadí, protože soutěžit může jen pár vyvolených, tak se prodraží a nejde nasadit efektivnější realizaci.
Ono je to ale celkem normální. Každý kdo jezdí přes Brno, Olomouc, Prahu a já nevím kde vidí stejný obrázek. Třeba u nás v obci vyhrála zakázku firma s cenou, kdy dopředu avizovali, že poskytnou omezené lidské zdroje a bude to trvat dlouho.
Management opravdu není českou specialitou. Počínaje úřednictvem a nefunkční byrokracií konče stavbyvedoucími.