

Faktem je, že v Brně za první republiky žilo velké množství Němců. Můj děda tehdy bydlel u centrálního hřbitova. Tam bylo obrovské množství Němců. Je třeba podotknout, že v Brně byly německé i školy. Např. byly dvě Strojírenské fakulty, jedna německá a jedna česká. Za první republiky si moje maminka, jako dítě, i hrála s německými dětmi, kteří bydlely vedle, a proto uměla dobře německy. V roce 1940 se musel můj děda přestěhovat do Králova Pole, kde koup...
Dle právních norem není Babiš podnikatel, ale vlastník akcií Agrofertu. Klidně může být premiérem, ale Agrofert nesmí v době výkonu funkce premiéra Babiše dostat žádné dotace.
Cca před, myslím, že měsícem tu byl článek, že je v Evropě přebytek vepřového masa. Zase článek, který ospravedňuje nárůst cen masa.
Zase nařízení, příkazy. To není diktát. Běžte s tím vydíráním do háje. Člověk si svépomocí v 80. létech minulého století postavil dům, který tehdy odpovídal všem normám. Byly to tvrdé tři roky dřiny a odříkání. Tehdy jsem byl mladý, dnes jsem důchodce a už nemám peníze ani síly k nějakým dalším stavebním úpravám domu.
I v časopise "Můj dům" šéfredaktorka v jednom letošním čísle okomentovala nedostupnost (cenovou) bydlení. A nedostupnost bydlení má další následky, třeba v porodnosti. Ač to bylo mnohdy náročné, tak byty za komunistů byly. Např. kdo pracoval na elektrárně v Dukovanech, dostal podnikový byt v Brně nebo v Třebíči. Já jsem si postavil svépomocí rodinný dům. Byly to tři roky odříkání a dřiny. A teď mne bude EU za to trestat vysokými cenami energií.
Vysvětlete mi, jak se může ptačí chřipka dostat do halových chovů, kdy drůbež je pouze v hale a nedochází ke kontaktu s volně žijícím ptactvem. Prostě buď někdo úmyslně kontaminuje krmivo nebo je nedůslednost od dodavatelů krmiv, které prodávají již kontaminované. Jinak si to nedovedu vysvětlit.
Pamatuji si, jak vedení EU vyběhlo s Babišem, když chtěl řešit různou kvalitu potravin. Stejně tak vyběhlo vedení EU se stávající vládou týkající se povolenek pro domácnosti. Prostě Česká republika je současnému vedení EU u záděle.
Jako vždy tato vláda zase lhala.
Na žlutý signál nemá nikdo do křižovatky vjíždět. Přesně je to definováno v pravidlech silničního provozu. V podstatě je to stejný přestupek, jako vjetí na červenou. Samostatná žlutá trvá u nás 3sekundy. Na žlutou se může pouze vjet, když náhle přeblikne ze zelené na žlutou a řidič již nestačí zareagovat a musí vjet do křižovatky. Jinak je vjetí na žlutou zakázáno. V Rakousku to např. vyřešili tak, že je napřed přerušovaná zelená, která signalizuje změnu z...
To je ale blábol. V sedmdesátých létech minulého století jsem dělal myslivost. To ještě bylo hodně drobné zvěře. Ta se musela krmit. Do krmelců se pro srnčí zvěř vedle sena sypal krmný ječmen a do zásypů pro bažanty a koroptve se sypala drcená pšenice spolu s krmným ječmenem. Čím chce autor článku v zimě dokrmovat volně žijící zvěř. Bez jádra to prostě nejde.
Před sedmi lety jsem vyměnil atmosférický plynový kotel za nový a dle nařízení EU kondenzační. Atmosférický kotel by stál kolem 25000Kč, za kondenzační jsem zaplatil kolem 90000Kč včetně montáže. V té době byl plyn považován za ekologické palivo. A najednou se vše změní a plyn není ekologické palivo. Jako důchodce, který si v 80. létech minulého století postavil svépomocí dům a musím konstatovat, že to byly tři roky odříkání a dřiny, nemám prostě již pení...
Nikdo si neuvědomuje, že brzdná dráha se zvyšuje s kvadrantem rychlosti, tedy není její navýšení lineární (souvisí se vzorcem kinetické energie - viz. fyzika, myslím, že 7 třída). Jak při té rychlosti bude někdo reagovat na možné vběhnutí na dálnici např. zvěře od zajíce počínaje po divočáka konče. Jak říkám, každý blbec umí šlapat na plyn, ale málokdo umí při těch rychlostech adekvátně reagovat na náhle vzniklou situaci. Pro mne je maximum 130 km/h, více...