Už dávno měli být nainstalované a ty co jsou, funkční, váhy v silnici, ušetřilo by to mnoho lidských zdrojů a mohli by ty do očí bijící přetížené kamiony, na základě váhy, ještě na silnici odchytit a na správném místě odstavit. Už dávno mohla být tomuto uzpůsobena legislativa. Za 4 roky to Kupka neudělal. Proč, to ví jen on sám. Technologie to už umí. Hold musel někdo umřít, snad se nyní ministerstvo dopravy rozhoupe a něco konečně udělá. Udělá dobrou věc,...

Majitelé firem a jejich dispečery, kteří v podstatě vědomě připravují "akci množného veřejného ohrožení" je nutné trestat zásadně nepodminěně. Představte si , že takový náklad spadne třeba na skupinu dětí z mateřské školky, které jdou na procházku. Vím, extrémní příklad, ale podívejte se na YouTube, jaké tam jsou nehody. Nic není nemožné. "Náhoda je blbec". Probudí se konečně poslanci a ministerstvo dopravy, nebo se bude čekat na další takový případ?
V ČR mohou vozit 48, za hranicemi 40. Pokud byl přetížený o 13t, bylo to dokonce o 21 proti zahraničí. U nás ale musí splňovat i zatížení náprav, takže reálně běžný sklápěč veze za hranicemi 24-27t dle váhy prázdné soupravy, u nás 29-31 cca. Pokud má tahač tři nápravy, může vézt víc, ale jelikož je samotné auto těžší, může naložit cca 33-34t. V zahraničí je náprava navíc v podstatě kontraproduktivní. V článku se píše, že přetížené bývají hlavně sypké mater...
Samozřejmě že o tom dopravci ví! V naprosté většině do toho své řidiče nutí, protože jde o prachy. Řidič sám o sobě jako zaměstnanec nemá motivaci dopouštět se něčeho takového.
Pokuty za přetížení by měly být až sekundární záležitostí. Na prvním místě vždy musí být znehybnění vozidla do doby, než bude náklad přeložen na další kamion. Bez ohledu na to, odkud a kdy by musel a mohl přijet. A neřešil bych to ani v případech, že by kvůli zpoždění firmě hrozilo, že bude muset platit odběrateli způsobené škody.
Na silnicích už jsou nainstalovány rychlováhy. 👍
Navíc tento případ přispěje k tomu, že se po tom víc půjde.
To je celé.
Mají se vyrábět pneumatiky a stavět silnice které snesou podstatně vyšší zatížení a odpadly by náklady s budováním vah na měření tlaku náprav i s kontrolami s tím souvisejícími. Ještě lépe by bylo převést podstatnou část nákladní dopravy zpět na železnice a ulevit tak silnicím, aby se po nich dalo jezdit jako dříve, bez záp.
Tak je mluvčí ČEŠMADu naivní. Zrovna u návěsů s kládami je to jasně vidět. Správně naložený je do cca 3/4 a u nás jezdí naložení na plnou výšku
Všechny argumenty a výmluvy řidičů a přepravců končí v okamžimu kdy je zabit nevinný člověk. Vůbec mě nezajímají plky řidiče o vyhazovu, nucení a pod. V tomto případě je řidič vrah a tečka.
Tak přetížený kamion by měl automaticky znamenat zabavení nákladu. A dopravce ať si to potom vyřídí se zákazníkem. Dost pochybuji, že by přepravce (pardon, správně má byt dopravce) potom znovu získal zakázku od stejného zákazníka.
Pro řidiče 8 let, provozovatel by měl zaplatit komplet škody včetně všech léčebných výloh, bolestného a případných sirotčích důchodů.
Já osobně bych mu dal 20 let za vraždu, vyrazil na silnici a věděl že to má přetížené, za mě už vyjel s vědomím že může někoho zabít, pro mě je ten člověk vrah.
Jediné řešení jsou peníze...pokuta pro řidiče a citelný postih zároveň i pro firmu,aby se ji nevyplatilo řidiče do přetěžováni nutit a spíše je nabádali k tomu,aby to důsledně hlídali.Jiné řešení není.