Nebyl ani první ani poslední. Přetížené jezdí hlavně ty se dřevem nebo sypkými materiály . A pořád na ně není metr.

V první řadě selhání státu ... Za mě nemá kulatina na dálnici co pohledávat. Dřevo se odjakživa vozilo po železnici. Jezdit s obrovským množstvím náklaďáků po dálnici - obzvlášť, když se před tím prodíraly lesem skrz bláto, kameny pařezy atd. je prostě hloupost a ukázkový příklad jak špatně u nás železnice funguje. Má se to svážet na vlečku a vozit po železnici.
Tady kdo píše něco o obecném ohrožení, vraždách, mnohaletém vězení a podobně, uvědomte si, že to samé děláme všichni tím, že porušujeme dopravní předpisy. Jenom máme štěstí, že se při tom nikomu nic nestane. A že dopravní předpisy porušujeme všichni je evidentní a není mezi námi jediný řidič, který by mohl říct, že on ne.
Běžná záležitost u těchto typů nákladů, vidím to u nás směrem na Vídeň, jede kamion za druhým přetížený kulatinou. Výsledkem jsou děravé silnice a vyjeté koleje na cestách. A samozřejmě nikdo s tím nic nedělá.
Je veřejným tajemstvím a různé typy průzkumů to potvrzují, že cca 1/3 všech nákladů na kamiónech a vozidla s materiálem jezdí přetížena. A vozidla (jako v tomto případě) jezdí přetížena téměř ve 100%. Byla jen otázka času, kdy dojde k velké tragédii. Tento případ by mohl pomoci v praktickém vážení přetížených vozidel. Zatím se logistické lobby vždycky podařilo znemožnit intenzivní vážení a pružný důsledný postih. Teoreticky nástrohe (zákony a zřízené útvar...
Nehledě na to, že když budete blízko nákladní pneu, co se roztrhne, tak vás to zabije.
Nevím, jestli to někdo viděl na vlastní oči, ale nic moc.
Problém českého práva v této oblasti, že se posuzuje společenská nebezpečnost skutku, tedy ex post, až se něco stane. Mělo by se trestat přiměřeně (sic!), soudy to jsou schopné v souladu se spravedlností) co by se tím skutkem mohlo stát.
Takže předjíždíš do horizontu přes 2 plné? Ne 2-5000 Kč, ale obecné ohrožení...
Už dlouho mám pocit že podmínkou přijetí na přepravu dřeva je uříznutí půlky mozku. Máme neuvěřitelný štěstí že takových nehod není mnohem víc při tom jak tito borci jezdí...
Toto je špička ledovce. Hodně jezdím. Třeba na trase Boskovice - Prostějov jsou Češi i Poláci přetíženi tak, že jim to ani nejede, jen se posouvají, člověk neví, jestli se převrátí. Dříví mají naložené na hranu klanic, hlavně aby odvezli max. Nikomu to leta nevadí....
Pokaždé ,když předjíždím takový náklad, mám z toho husí kůži.
Čerstvě pořezané dřevo má váhu jako hrom. Jak to tu popsal jeden pán, plně s ním souhlasím, že nakladač by měl mít už v dnešní době vestavěnou váhu. 13 tun není 130 kilo. To zkušený řidič musí poznat.
Desítky let se tu mluví o přetížených kamionech. A jsou to jen kecy. Řešení je jednoduché. Spoustu vah,vážení,přetížený kamion odstavit a přeložit. A milionové pokuty. Chvíli by to trvalo,než se to srovná,ale ono by se to srovnalo,protože by se to nevyplatilo. V Německu si to nikdo nedovolí.
Úplně bych zakázal tento způsob převozu dřeva, protože z nich létá bordel, kamení, a kusy kůry, takže ničí majetek ostatních účastníků provozu. A o bahně vytahaném z lesních cest ani nemluvě! Pokud je mi známo, tak přímo v zákoně je zakázáno znečišťování silnicí a ulétávání čehokoliv z nákladu.
Jak byla stará a sjetá prasklá pneumatika? Přetížení a stáří pneumatiky je určitě rozhodující k její poruše.