Příjem z radarů je příklad jakéhosi systémového střetu zájmů. Obec, která by správně měla mít zájem na zlepšení bezpečnosti, musí nyní zvažovat, jestli opravdu zvýší bezpečnost třeba změnou značení, tvaru silnice, instalací zpomalovacího semaforu. Všechna tato opatření by zvýšila bezpečnost reálně. Jenže by stála peníze. Proti tomu radar bezpečnost nezvyšuje. Nechá řidiče jet rychle a teprve následně je řidič potrestán. To vychází z naivní představy, že se...
Radary jsou mi úplně volné. Již před 45 lety nám v autoškole říkával náš učitel: "Jezděte tak, jak po vás chtějí a nemůžete mít žádný problém." To je tak obtížné dodržovat předpisy? Bez keců, vytáček a hledání zástupných problémů?
Projíždím obci, jedu 50… co je na tom za problém, radary vadí chronickým spěchačům a těm, co neradi dodržují předpisy anebo si sešlápnutým plynem řeší erektilní dysfunkci…
V programu Motoristů se jistě nepíše nic o tom, že by obce byly zbaveny možnosti měření rychlosti, a tím zajišťování bezpečnosti siln. provozu na svém území. Právě bezpečnost a prevence byla jediným silným argumentem v žádosti o dotaci na pořízení radaru z fondu Prevence MV ČR. Takže kdo a proč tady teď najednou řve kvůli vybíraným pokutám..? Protože to navrhli "Motoristé"? To snad ne...
Autor plácá nesmysly, třeba já vím minimálně o jednom místě, který je mimo jakoukoli obec a s instalací radarů se tam záměrně snížila rychlost a to jak před křižovatkou, kde to jakš takš smysl dává, ale i za křižovatkou kde už to absolutně smysl nedává a jde jen a pouze o šikanu a snahu na stavu věci rejžovat. Navíc díky snížení ryhlosti se tam už v podstatě nedají předjíždět pomaleji jedoucí auta.
Byl jste v tom Vimperku? Radar 2 kilometry před městečkem, ani nevíte, že jste o pět kilometrů dřív u nějaké hromady sutin zahlédl padesátku, od té doby les a les, spousta asfaltek, které mohou a nemusí být křižovatky....kromě domorodců platí všichni. Čistý podnikatelský záměr, stejně jako ve Varnsdorfu. O těchto radarech se bavíme. Ne o těch u školy.
V Kyjově jsou úseky bez radarů rozhodně kratší než 500 m. Výsledkem radarů je, že 2/3 řidičů jedou v měřených úsecích 45 km/h dle tachometru. Ve skutečnosti jedou 40 km/h. Při délce obce 5 km se za takovým řidičem táhnete jak smrad bez možnosti ho dle předpisů předjet. To si mohou dovolit pouze nemakačenka. V této zemi se veškerá odpovědnost za bezpečnost na silnicích hází na řidiče. Cesty by také měly podléhat technickým, ekologickým a bezpečnostním kont...
Pokud jde o bezpečnost, pak radary zůstanou a jen se nebudou pakovat obecní úřady, ale státní rozpočet. A byly li ty radary pouze stroj na peníze, zmizí. A to je dobře. Takže bych se za toto rozhodnutí přimlouval.
Pane Lipolde, je zjevné, že nevíte, která bije. Vláda si nenašla nepřítele v radarech, vláda a Motoristé jen otevřeně poukazují a snaží se řešit to, že měření již dávno není snahou o bezpečnost, ale zlatý důl pro obce. Proto se také měří z kopců, na rovných úsecích, dokonce se předsunují značky obcí do lesů, aby byla největší šance někoho chytit. Měření má být v úzkých ulicích, v centrech, max. u vchodů do škol ap. Cílem nemá být chytit kdekoho, kdo jede 5...
Rád bych si někdy přečetl statistiku, o kolik (třeba procent) se snížil počet dopravních nehod v měřených úsecích. Člověk místo aby se na přehledné silnici věnoval řízení, tak civí na tachometr. Tak možná počet těch nehod i stoupl.
Ano je to zdroj ,ale nemusí to být zdroj pro obce u nás to má nějaká společnost na starost ani nevím od kud . Samozřejmě obec to schválila , ale jde jí tak málo do kasy , že ted lituje. Nebot bezpečnost stejně není . 100-200 m za radarem jízdy do vsi si jezdí řidiči už jak chtějí a na jízdu opačně z vesnice je radar na rovině , kde lidí moc není , ale ke škole to nedali. Tak je to jen výdělečná činnost pro někoho.
pan Lipold evidentně nepochopil v článku jednu zásadní disproporci. Zatímco obce si pořizují a staví radary z hlavního důvodu zisku a tam, kde jim to nejvíc vyhovuje a kde velice snadno a bez námahy vytěží řidiče na pokutách čož může být právě chápáno jako šikana ( a to i s posvěcením policie) tak zbytek "bezpečnostních" radarů je opravdu postaveno na nebezpečných místech a většinou na přímé doporučení policie. Přechod vybraných peněz do FDI je tedy logic...