A teď si představte, kdyby lidé v 19. století mysleli na budoucnost stejně jako myslíme my. Tedy vlastně vůbec. A oni tenkrát v době chůze a bryček postavili - pro lidi, ne pro auta - města s tak širokými a krásnými ulicemi, že je tam dnes prostor na chodník na každé straně a podél každého chodníku parkovací místa. Tak klidně pořád žijeme na dluh téhle minulosti a divíme se, že je to ve městech tak ošklivé a nevlídné. Na tom je přesně vidět to, co je v čl...

Pokud rodina bydlí v centru velkého města, ve stejném městě má i oboje rodiče a přátele, také tam oba pracují a nevlastní žádnou chatu či chalupu, tak auto opravdu nepotřebují. Ale kolik takových rodin je? Těžko se budete starat o nemocnou starou maminku, když bydlí 15 km daleko, nemluvě o tom, jak vozit staré rodiče k lékaři. Jezdit do práce 30-40 km MHD nebo autem znamená tím autem většinu úspory minimálně hodiny času, který člověk může věnovat svým děte...
Tak zase něčí nenasytnost po penězích zaplatil někdo jiný životem, evidentně ani statisícove pokuty nestačí, aby to dopravce odradilo. Pár kilo se stane, ale pokud by bylo přetížení větší zavést pokuty ještě větší. Plná odpovědnost jak řidiče, tak přepravní firmy.

Problém je jasný. Aut neustále přibývá. Jejich obsazenost je 1,3 člověka na auto (Praha), takže tristní efektivita v kombinaci s velkým záborem místa. Pak stačí pár uzavírek, které se musí udělat, a je problém je ma světě.
Sice se mluví hlavně o Praze, ale ten problém je snad ve všech městech. I v našem maloměstě je vidět, jak přibývají auta. Ráno, odpoledne to jsou už regulérní zácpy.
Obecné ohrožení, řidiči rok na tvrdo, firmě 50milionů pokutu.
To zaručí, že to firma již nezopakuje.
Nebyl ani první ani poslední. Přetížené jezdí hlavně ty se dřevem nebo sypkými materiály . A pořád na ně není metr.
V první řadě selhání státu ... Za mě nemá kulatina na dálnici co pohledávat. Dřevo se odjakživa vozilo po železnici. Jezdit s obrovským množstvím náklaďáků po dálnici - obzvlášť, když se před tím prodíraly lesem skrz bláto, kameny pařezy atd. je prostě hloupost a ukázkový příklad jak špatně u nás železnice funguje. Má se to svážet na vlečku a vozit po železnici.
Řidiče obžalovat za vraždu, těžko může tvrdit že netušil kolik má naloženo
Tady kdo píše něco o obecném ohrožení, vraždách, mnohaletém vězení a podobně, uvědomte si, že to samé děláme všichni tím, že porušujeme dopravní předpisy. Jenom máme štěstí, že se při tom nikomu nic nestane. A že dopravní předpisy porušujeme všichni je evidentní a není mezi námi jediný řidič, který by mohl říct, že on ne.
Podle zveřejněné tabulky bylo v Brně v roce 2010 433 tis. osobních aut a v roce 2024 598 tis. aut. Ovšem v roce 2010 mělo 371399 obyvatel a v roce 2024 402739 obyvatel s trvalým pobytem tedy bez Ukrajinců. To je první faktor. Druhým je, že pitomá politika EU ukončila výrobu malých městských aut a všichni se vrhli na výrobu mostodontů SUV. To nutí movitější pořizovat více různých aut (do města malá na baterky).
Běžná záležitost u těchto typů nákladů, vidím to u nás směrem na Vídeň, jede kamion za druhým přetížený kulatinou. Výsledkem jsou děravé silnice a vyjeté koleje na cestách. A samozřejmě nikdo s tím nic nedělá.
Podle mě je problém v tom, že je veřejná doprava:
1) příliš nedostupná finančně - je to drahé a pro dvě osoby je už levnější jet autem,
2) příliš nedostupná fyzicky - nejezdí v časech, kdy je potřeba, nebo je její kapacita v těchto časech nedostatečná (narvané rychlíky do Prahy),
3) příliš nespolehlivá na to, aby se v dnešní době člověk dostal s jistodou v potřebném čase z místa A do místa B, třeba na jednání, na zkoušky, atesty....